You are here

Samen kunnen wij de sector veranderen Syngenta FloriPro Services IPM 2016

Nieuws
21.03.2016

Syngenta FloriPro Services laat u graag weten hoe succesvol de IPM ESSEN 2016 van 26 tot 29 januari in Essen, Duitsland, is geweest en hoe fantastisch de sfeer daar was.

  

De uitstekend bezochte beurs trok meer dan 57.200 bezoekers. In 2015 waren dat er 56.200. Syngenta FloriPro Services was verheugd veel bestaande en potentiele klanten tijdens deze dynamische vierdaagse beurs te ontmoeten, met daarbij het als altijd populaire ‘happy hour’ dat dit jaar erg druk was bezocht.

Met een indrukwekkende Pelargonium-wand als achtergrond bij de ontvangstbalie lieten wij een reeks planten zien, waaronder violen, pelargoniums, primula’s, cyclamen en poinsettia’s. In de stand van FloriPro Services werd ook de aandacht gevestigd op verschillende introducties zoals Begonia semperflorens Topspin, Osteospermum ecklonis Sirocco Yellow, Purple en Red Flame, en een Viola ‘Multicolours’ selectie. 
Het bezoek toonde bijzondere belangstelling voor de nieuwe kleur die is toegevoegd aan de Pelargonium Hybrid serie Calliope: Red Splash. Deze energieke, spannende kleur heeft dezelfde grootte en zelfreinigende groeiwijze als de rest van de Calliope serie en is net zo robuust en hittetolerant.

Echter, het waren niet de planten die de boventoon voerden in de gesprekken op de stand. FloriPro Services ging vooral in op haar verschillende, unieke vormen van dienstverlening. ‘Gesprek van de dag’ was de EVERYDAYWONDER™ campagne, een klant-en-klare en collectieve marketing campagne voor alle seizoenen en opgezet als verkoopondersteuning voor telers en retailers.

Het FloriPro Services team deelde ook met trots de manier waarop het bedrijf zijn planten met de ‘zorg van morgen’ omringt. Het is nu GlobalG.A.P plus GRASP geaccrediteerd en beantwoordt daarmee aan de hoogste standaards op het gebied van striktheid, professionaliteit en duurzaamheid in de sierteelt. 

Thomas Rohe, Flowers Business Manager voor Midden-Europa zegt hierover: 
“De IPM laat opnieuw zien hoe onze sector verandert. Duurzaamheid, merken en klantgerichte oplossingen treden steeds meer op de voorgrond en worden voor alle partijen steeds tastbaarder.

FloriPro Services timmert aan de weg met het nieuws over zijn ‘Value Beyond’ diensten. Oplossingen waarmee afnemers van het bedrijf hun voordeel doen en die veel verder gaan dan normaal gesproken in deze ‘levende goederen’ sector kan worden verwacht. Ontzorgen, vraag creëren en slimmer zaken doen zijn stuk voor stuk elementen in de ‘Value Beyond’ dienstverlening waar klanten zich verbonden mee voelen en sterk in geïnteresseerd zijn.

Niels Steenvoorden, Flowers Business Manager voor Noord-Europa, zegt hierop: 

“We zien duidelijke veranderingen in de relatie tussen de toeleverancier en de afnemer in de richting van meer samenwerken als partners op een duurzame basis, die het alle betrokkenen mogelijk maakt om nadrukkelijker te kijken naar de mogelijkheden die onze diensten en producten te bieden hebben.“