You are here

Doe dit voorjaar mee aan onze Calliope® retail campagne

Nieuws
11.04.2018
Calliope box display

Het voorjaar van 2018 staat geheel in het teken van Calliope®. Wij richten ons heel nadrukkelijk op de retail om een sterke vraag naar Calliope® te genereren en deze pelargonium tot een must-have voor de consument te maken.

Onze campagne richt zich specifiek op social media en de pers. Verder zal Calliope® nadrukkelijk aanwezig zijn op de meest prestigieuze tuinshows van het Verenigd Koninkrijk, namelijk RHS Malvern en de RHS Chelsea Flower Show. Ook staan demonstraties in Duitse, Zwitserse en Engelse tuincentra op het programma en is sterk Point of Sale materiaal in de maak. Door onze samenwerking met Cultivation Street worden scholen, de maatschappij en tuincentra over heel Groot-Brittannië erbij betrokken. Onlangs zijn bijvoorbeeld opnames gemaakt van de Britse tv-tuinberoemdheid David Domoney, gefilmd met onze Calliope® op het Pershore College (een nationaal tuinbouwcentrum) om aandacht te besteden aan het Cultivation Street programma, waarmee gezamenlijk werken aan openbare groenvoorziening wordt gepromoot. In Nederland zal Calliope® 6 weken lang te zien zijn in het tv-programma ‘Robs grote tuinverbouwing’ op SBS6. Al deze activiteiten positioneren Calliope® als THE EASY WAY TO COLOUR YOUR LIFE™,de eenvoudige manier om kleur aan je leven te geven. 

Wij willen graag dat u als telers meeprofiteert van al onze inspanningen door aan deze publieksgerichte campagne mee te doen. Neem hiervoor contact op met uw vertegenwoordiger. Die kan u alles vertellen over dit programma.

U kunt ook deelnemen aan het gesprek op Facebook en Instagram (@CalliopeFlowers) of onze nieuwe consumentenwebsite www.Calliope.Flowers bezoeken. Daar is bovendien een sectie voor telers en retailers met nuttige informatie die aansluit bij wat u nodig heeft.

Waarom doen wij dit allemaal? Omdat uit een diepgaand consumentenonderzoek in 2017 in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zeer duidelijk naar voren komt wat tuinliefhebbers verwachten van planten. Zij onderstreepten: bloemen die lang bloeien (80%), opvallende, intense bloemkleuren (71%) een seizoen lang bloei (71%) en planten met weinig omkijken (73%). Het indrukwekkend mooie Calliope®-assortiment met vijf verschillende types in 34 kleuren, biedt al deze eigenschappen. Telers wordt aangeraden om de langzaam werkende meststof Osmocote® aan iedere pot toe te voegen voor een optimale tuinprestatie.

Het is een mooie kans voor telers en retailers om hogere verkoopprijzen te realiseren, hun afzet te verhogen en impulsaankopers aan te trekken die op zoek zijn naar een gemakkelijke manier om hun leven kleur te geven. Calliope® is met geen enkele andere pelargonium te vergelijken wat betreft de bloemen, de levendige en intense kleuren, de gemakkelijke verzorging en de houdbaarheid. Puur genieten van april tot de eerste nachtvorst. Daarom nodigen wij u uit deel te nemen.

Calliope instagramCalliope website

*Syngenta Markt Onderzoek 2017 - 600 deelnemers in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland