You are here

BEZOEKERS FLOWERTRIALS® LATEN ZICH INSPIREREN DOOR ‘THE EASY WAY TO COLOUR YOUR LIFE’ VAN SYNGENTA FLORIPRO SERVICES®

Nieuws
11.07.2017

Meer dan 1.900 bezoekers uit 60 landen bezochten van 13 tot en met 16 juni de FlowerTrials® van Syngenta FloriPro Services® in De Lier. Het was opnieuw een editie met veel bezoek, dat onder de indruk was van onze highlights waaronder het grote ‘Flower Show Field’ en de introductie van de nieuwe Calliope® campagne.

Wie de reis naar De Lier had ondernomen, verwachtte een reeks bijzondere presentaties: van de meest recente noviteiten tot en met innoverende merkconcepten voor de afzet. De bezoekers werden zeker niet teleurgesteld. Het goede weer heeft daar zeker aan bijgedragen!

 

The easy way to colour your life! - Eenvoudig kleur aan je leven geven!

Heel bijzonder voor de bezoekers was het Pelargonium Calliope® terras dat geheel in het teken stond van het nieuwe Calliope® merkenassortiment - ‘The easy way to colour your life’. Het Calliope® terras buiten en de ‘indoor garden centre experience’ maakten niet alleen de indrukwekkende en unieke eigenschappen van Calliope® duidelijk, maar lieten de bezoekers ook ervaren waarom het merk de consument precies biedt wat van een goede tuinplant verwacht mag worden. Inmiddels omvat het Calliope® assortiment 23 variëteiten, waaronder een aantal nieuwe.

 

Flower Show Field

Buiten op het Flower Show Field was een brede selectie van het omvangrijke FloriPro Services® (FPS) assortiment te bewonderen. De showtuin bood bezoekers de gelegenheid zich van de uitstekende tuinprestaties van de verschillende producten te laten overtuigen.

 

Thematuinen voor eenjarige zomerbloeiers, meerjarigen en mediterrane planten

FPS creëerde voor deze FlowerTrials® drie thematuinen om haar tuinplantenassortiment te showen. In de ‘Garden with Annuals from Seed’ (tuin met eenjarige zomerbloeiers uit zaad), demonstreerden Petunia grandiflora F1 TriTunia, Verbena hybrida Obsession Twisters en Cascades, en Begonia Topspin hun kwaliteiten als planten voor de impulsmarkt. In de ‘Perennials Garden’ (vasteplantentuin) waren de nieuwe standaard in het Lavandula stoechas assortiment en de Phlox paniculata Sweet Summer serie slechts twee voorbeelden van de steeds populairder wordende vroegbloeiende vaste planten in container. De ‘Mediterranean Garden’ (mediterrane tuin) schitterde met rijkbloeiende en robuuste vaste planten die zich bijzonder goed voor zonnige standplaatsen lenen. Tot dat assortiment behoren onder meer Mandevilla hybrida Rio®, Sutera (Bacopa) Cabana® Jumbo en Pelargonium peltatum Super Cascade®.

 

Enthousiaste feed-back

De bezoekers lieten zich inspireren door de geboden presentaties en waren onder de indruk van hoe FPS inspeelt op de veranderende markt. In het bijzonder werd daarbij de structurele en lange-termijngerichte aanpak van de afzet genoemd, deels in relatie tot het toekomstige consumentengedrag.

Sören Affeld, hoofd verkoop voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bij Syngenta FloriPro Services® onderstreept: “De nieuwe opzet van onze FlowerTrials® biedt ons de mogelijkheid om rechtstreeks met onze zakenrelaties van gedachten te wisselen over actuele onderwerpen in de sector. Dat gaat van het inspireren van de consument tot het creëren van een pallet aan producten dat meerwaarde voor alle schakels in de keten met zich meebrengt. De enthousiaste reacties van de bezoekers geven eens te meer aan dat wij toonaangevend zijn op dit gebied.”

Geïnteresseerden kunnen tot en met week 38 het Flower Show Field van Syngenta FloriPro Services® in De Lier op afspraak bezoeken.